קידום אורגני של אתר אינטרנט בגוגל דורש עבודה סיזיפית לאורך זמן. אין פעולות קסם שיקפיצו את האתר החדש שלכם לראש רשימת התוצאות בשאילתת חיפוש שטובה עבורכם, ורק עבודה נכונה לאורך חודשים ארוכים תניב תוצאות כאלו. את עיקר ההצלחה תשיגו באמצעות בניית מערך קישורים לאתר באיכות, בכמות ובקצב הנכון עבורו.
כולם רוצים להיות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל בשאילתות חיפוש רלוונטיות עבורם. מונע החיפוש הוותיק הוא עדיין זה שכמעט 80 אחוז מהחיפושים אחר בעלי מקצוע, חנויות, מסעדות ועסקים שונים מתבצעים באמצעותו.
הופעה במיקומים הראשונים של גוגל בתוצאות האורגניות היא משימה שאורכת זמן וחשוב לנהל אותה נכון ובעקביות כדי להשיג את התוצאות שמעוניינים בהם. הדרך לכך עוברת בעיקר באמצעות הקפדה על שני אלמנטים מרכזיים שהאלגוריתם של גוגל נותן להם חשיבות גבוהה:
- תוכן בעל ערך – חשוב שבאתר יהיה תוכן מקורי, עדיף עדכני ובעל ערך לגולשים שמבקרים בו.
- מערך קישורים – בניית קישורים לאתר היא חובה כדי להראות לגוגל שאתרים אחרים "ממליצים" על האתר שלכם ביחס לביטויי חיפוש מסוימים.
בעוד שאת התוכן של האתר אתם מכינים באופן חד פעמי ולאחר מכן מעדכנים אחת לכמה זמן, הרי שצבירה של קישורים היא עבודה שוטפת לאורך חודשים ואף שנים. המטרה היא לצבור כמה שיותר קישורים טובים שיעזרו לאתר להתקדם על חשבון אתרים אחרים בתוצאות החיפוש.
כמה קישורים צריכים כדי לקדם אורגנית אתר אינטרנט?
שאלת מיליון הדולר היא כמה קישורים יעזרו לכם להגיע לעמוד הראשון של גוגל בשאילתת חיפוש רלוונטית עבורכם. כמובן שכאשר תגיעו לעמוד הראשון השאלה תהיה כמה קישורים נוספים תצטרכו כדי להתקדם למקום הראשון באותה שאילתת חיפוש.
האמת היא שאין תשובה חד משמעית וכל המרבה הרי זה משובח. אבל יחד עם זאת חשוב לציין שצבירת הקישורים צריכה להיראות טבעית ולא מאולצת. כלומר, אין טעם להשיג ביום אחד 20 קישורים ואז חודשיים ללא קישורים וחוזר חלילה. הדבר לא טבעי מבחינת גוגל ולא טוב עבורכם לפעולת קידום אורגני.
ההמלצה היא להוסיף 5-10 קישורים חדשים מדי חודש לאתר שלכם. חשוב כמובן שהקישורים הללו יהיו איכותיים ובעלי ערך לקידום אורגני עבורכם. יש כמה נקודות מפתח להפיכת קישור אחד לשווה יותר מקישור אחר.
מה חשוב שיהיה בקישור לאתר שלכם:
- אתר איכותי – חשוב שהקישור אליכם ייצא מאתר איכותי מבחינת גוגל ולא מפורום כללי, אתר שזה עתה עלה לאוויר או אתר שמוציא כמויות של קישורים ללא מיקוד. אחרים איכותיים הם אתרים פעילים שמתעדכנים כל הזמן כמו אתרי חדשות, אתרי נישה מובילים, מקומונים באינטרנט או אתרים של מותגים וכדומה.
- רלוונטיות ישירה – חשוב שבין האתר שמקשר לאתר המקושר תהיה רלוונטיות. לא כל האתר המקשר חייב להיות בנושא עריכת דין כדי לקשר לאתר של עורך דין, אבל אם זהו אתר חדשות למשל, אז מומלץ שהקישור ייצא מקטגוריה של חוק ומשפט.
- ערך לגולש – מומלץ שהקישור ייצא מעמוד עם ערך לגולש. הערך הזה יכול להיות כתבה על טכניקות חדשות של הסרת שיער בלייזר והקישור בסוף הכתבה יוביל לאתר של מנתח פלסטי. סתם קישור ללא מעטפת בעלת ערך לגולש הוא פחות חזק.
איפה משיגים קישורים טובים לקידום אורגני?
השיטה הכי אפקטיבית היום היא קניית כתבות במקומונים, אתרי חדשות או אתרי נישה מובילים. האתרים הלו מציעים תנועת גולשים גבוהה, תוכן עדכני שוטף, דירוג איכות גבוה של גוגל וגם קטגוריות שונות שמאפשרות קניית כתבות יח"צ כולל קישור במדורים שרלוונטיים עבור האתר שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם חנות ההפתעות של לינקים אשר כוללת יותר מ – 100 אתרים אמיתיים, איכותיים וחזקים שיעזרו לך להתקדם בגוגל, בהתחייבות!